kolmapäev, 17. august 2016

Ja ei mingit kodutööd, et homme tood puhastatud kala tagasi!!!

Hetkel on poolteist tundi möödas sellest, kui alustasin regular grupis. Täna lõikame turska. Issand jummal küll! See pole nii hull, aga käsi on juba natuke valus.

Naised seisavad lindi taga reas ja masin jagab igaühele kala haaval mingi portsu kalu. Mind õpetas üks pruunide silmade, õlgadeni juustega islandi neiu. Pigem on ta naine, sest ta on kuskil 25 a vana. Kui mul midagi kahe silma vahele jäi, siis ta osutas noaga kalale ja mul tuli seda veel puhastada.

Kõige pealt tuleb sabast kuskil 2 cm maha võtta, siis vaadata kas uime tükke pole järgi jäänud ning siis rinnakust vaadata, et kelme on ära ning et usse pole. Kõlab lihtsalt jah? Nii ja nüüd seda kolm korda minutis.

Aa ja vahepeal käis habemega vanamees nuge teritamas. Igaühel on 3 nuga, mis on plastik taskus, kus on igaühe nimi peal. Kui vanamees lauale lähenes, siis panid oma 2 nuga lauale, sest ühega just töötasid. Kui ta oli ühe ära teritanud, siis võtsid selle, et ta saaks ka teised 2 teritada.

Tegelkult polnud asi hull, saan hakkama. Hetkel.

Esimene paus on 1.5 tunni pärast alustamist. Ja paus ise kestab pool tundi. Sööklas on laual puuvilju ja kohvi. Piim ja suhkur ka loomulikult. Mõni sööb juba võileibu. Eks näib, mis saab järgmise pausi ajal.

**********

Kui tööpäev algas väikeste ussitanud kalade puhastamisega ja lõppes ÜLIsuurte kaladega. Siis edasi läks töö  suurte kaladega, mis iseenesest oli hea, kuna siis sain aimu, mis värki nende kaladega teha tuli. Teine töö sats lõppes keskmisest veidi väiksemate kalade puhastamisega. Kuna ma juba olin aimu saanud, mis seal kalal siis puhastada tuleb, siis oli nüüd kuidagi hoopis lihtsam. Kuigi nuga läks nüriks, ma mõtlen, et need kõik kolm!...

Moment on jälle paus 30 minutit. Küsisin seda kolmelt inimeselt, sest ma lihtsalt ei uskunud, et lõuna on ainult 30 minutit. Esialgu küsisin seda pruunide silmadega ilsandlannalt Hildurilt (minumeelest on Hildur kõige ilusam Islandi nimi üldse) ja ta ütles, et pole kindel, aga äkki on see tund aega pikk või tund ja 10 minutit. Kuna ma tahtsin minna Bárani (Baurani) lõunale, siis ei saa riskida, olemata kindel, millal lõuna läbi saab.

Nägin koridori peal ühte eestlasest kalatehase töötajat Ghosti, .kes elab Amerikaaniku juures ja küsisin pausi pikkuse kohta, siis oskas ta öelda, et pool tundi.

Ghost sai oma nime selle järgin, kuna rahvas Amerikaaniku juures näeb teda harva, sest kui tema on tööl, siis teised magavad ja vastupidi – ta on olemas, aga keegi teda ei näe.

Küsisin ka veel Felli (Fetli) peretütre käest üle ja ta ka vastas, et pool tundi on paus.

Kirjutades nüüd siin pausi ajal oma telefoni, tuli m meelde, KURAT MA EI REGISTREERINUD JU ENNAST HOMMIKUL TÖÖLE.  Ja siis veel lisaks mõned vandesõnad tulid meelde.

********

Täna on mul silmad nii punased, nagu oleks nutnud, aga tegelikult on veidi palaviku tunne.

Pffff.. kolmas paus oli nagu „mine vetsu ja tule tööle tagasi“ pikk. Eks ta 10 minutit oligi. Selleks, et kalayehasesse pääseda pead sa oma jope varna ja välisjalanõud riiulisse panema ning plätude vastu vahetama. Siis astud üle pingi, mis on maa külge naelutatud. Edasi lähed pesuruumi ja otsid omale sinise kitli ning kas villased või valged kindad. Kittel kinni, lähed paned endale pähe sinise võrgu. Läbi kolmhargi saad siis kui pistad mõlemad käed ühe masina aukudesse, kus ühe käe peale tuleb törts seepi. Alati ma mõtlen, et siin ei saa töötada ühekäelised inimesed.

Pesed oma käed puhtaks ja siis pead valima endale esimesel korral kummikud ja kõrvaklapid. Lisaks alati tehasesse minnes tõmbad endale otsa kilevarrukad, mis ulatuvad küünarnukini. Kindad kätte ja pöidla auk kilevarrukatesse sisse, siis ei libise minema.

Nüüd tuleb teisest uksest läbi minna paremal on valged kalamehepüksid reas. Ma sain endale omanimelised, sest Vala lahkus. Maha on kruvitud metallkanttoru, millest plätudega üle ei tohi astuda. Ja kummikutega ei tohi olla jälle siin pool toru. Kui püksid ja kummikud on jalas, siis valid vastavalt käe suurusele sinised kummikindad.

JA SEE EI OLE VEEL KÕIK! Viimane samm on astuda üle värava, mis pühib kummikute tallad vee ja pöörleva harjaga puhtaks. Jällegi on kolmhark värav, kuhu tuleb käed pista. Seekord doseeritakse mõlemale käele desinfitseerivat alkoholi sisaldavat möga. Ja ongi kõik.

Tagasi töölt tulles võtad valged traksid lahti, püksid maha ja jäävad kummikute otsa sind ootama. Seega 10 min paus... riietu lahti ja riietu ... ee ... kinni?

Hetkel on tööpäev läbi. Viimases vahetuses töötades kutsuti siis mind vaatama uuesti kuidas kala puhastatakse. Ma polnud seda päris õigesti teinud.  Aga pole hullu, homme mul lubati tagasi tulla kell 8 jälle! Ja mis peamine, ei mingit kala koju kaasa, et homme viin tagasi puhastatuna.

1 kommentaar:

Peod, võistused ja puhkused

Tere Tavaliselt, kui vend mulle Facebookis sõnumi saadab, et kuidas läheb, siis see tähendab, et ma pole vist tükk aega midagi en...