pühapäev, 2. aprill 2017

Kordamööda


Punane majake keskel on aiatööriistade kuur. Me elame sinises majakeses, millel veel veebruariski põlesid räästas tuled.

Kuna me elame eramajas, siis naabrite kisa ja muusikat me ei kuule. Ainuke "muusika" on siis, kui väljas on üle 50 km/h tuul. Ükskord oli 110 km/h kiirusega tuul, mis pidi aiatööriistakuuri minema viima. Uks oli pärakil ning kui seda käisin kinni lükkamas, siis läksin hästi-hästi aeglaselt, sest ei tahtnud tuule mõjul kiiresti liikuda, et mitte merre kukkuda. Ma polnud sellist tuult varem kogenud. Me elame 30 m kaljuservast. No, mis kalju see on, aga 3-4 m kõrgune järsk sein on see igatahes. Majaomanik palus võtta naabri aiast üks suurem kivi ja panna see kuuri ette, ses kuna ma ei leidnud öösel pimedas lukku, et uks kinni jääks Kui ma selle kiviga üle õue kaperdasin, siis mõtlesin, et ka kolmest kivist poleks piisanud - tuul väntsutas mind ikka nii nagu tahtis. Seega väide, et "pane triikraud tasku kui kõva tuul väljas on" ei pea paika päris igakord.

Maja on kolmetoaline, lisaks elutuba, köök ja vannituba. Mingi töötoa taoline asi on ka maja külge ehitatud. Seal on ka sügavkülm, mida ma ei kasuta ning mõned riiulid. Küte ruumis puudub. Mina kasutasin seda kartulite hoiupaigana. Lisaks seal haiseb suitsu järele hirmsasti. Alati väljas ei saa suitsu teha - tuul lihtsalt teeb su eest suitsu kiiremini ära. Õnneks ma ei suitseta ja lisaks on suitsetamine Islandil kallis lõbu. Pakk sigarette on keskmiselt 1300 Islandi krooni ehk kuskil 10,75 €. Ma ei tea palju Eestis pakk maksab, aga Islandi hinda tean seepärast, et eelmine nädal saatis Amerikaanik mu poodi, sest tal olid suitsud otsas ja ta oli üksi tööl ning restoranis olid kliendid sees ja ta ise ei saanud minna.
Vasakul paistab töötuba ja selle ees on sahver.
Riiulis on pesumasina karbi tükid ja kartulid said eelmine nädal otsa.
Aaa, siin on isegi radiaator, ma ennem pole märganudki. Nüüd alles pildilt nägin.
Ma alguses püüdsin maja koristada enamasti ise ja poisile jätsin tema toa, mida ta ikkagi ei koristanud. Eelmisel aastal ühel nädalavahetusel olin ma haige ja palusin poisil terve maja ära koristada. Ta sai sellega suurepäraselt hakkama. Järgmine nädalavahetus oli ta ise kuskil ära seoses kooliga ja siis koristasin mina terve maja ära. Mulle isegi see süsteem meeldis. Kord on kogu vastutus ühel ja kord teisel. Nii oleme teinudki.
Köök

Elutuba
Käin aeg-ajalt Amerikaaniku restoranis abiks nädalavahetusel koristamas. Kui me Eestist tagasi tulime ja seoses tankla maha põlemisega oli restoran avatud juba hommikul 11st, siis ma ei leidnud aega koristamiseks. Nad olid avatud õhtu kella 9ni. Koristamiseks kulus oma 2-3 tundi ja ma ei tahtnud ka igakord südaööl koju jõuda. Hommikuti jälle ma ei saanud maast lahti.

Alates eelmisest nädalast on restoran nädalavahetuseti lahti kella viiest. Seega ma saan rahulikult toimetada lõuna paiku. Kuigi viimasel ajal olen nagunii iga päev kell 7 üleval. Täna Báranist tulles oli kodus hea lõhn. Toad korras ja köögist nõud pestud. Meil on nõudepesumasin. Poiss pidi ise süüa tegema lõunaks - makaronid hakklihaga. 15-aastane noormees sai sellega hakkama.

Kiitsin poissi ja ta ei uskunud, et ta tubli oli.. aga ON JU TUBLI!
Esik. Nagid on meil ka ära jagatud.
Koju jõudes sain kohe aru, et poiss on koristanud - põranda kalts oli maas kuivamas. Meil on põrandaküte. Pesumasinal on üks 15 minutiline tsükkel, mis sobib suurepäraselt põrandalapi pesemiseks ja põrandaküte teeb kiiresti oma töö.

1 kommentaar:

Peod, võistused ja puhkused

Tere Tavaliselt, kui vend mulle Facebookis sõnumi saadab, et kuidas läheb, siis see tähendab, et ma pole vist tükk aega midagi en...