laupäev, 22. aprill 2017

Nii palju puhkepäevi - külalised

Jälle oli minu üleandeks Amerikaanik hommikul üles ajada. Seekord ta hüppas peale esimest raputust voodist välja ja dušši alla. Ma ise olin nii väsinud eelmisest päevast, et ma ei tahtnud lennujaama kaasa minna. Nimelt läks ta vastu oma kunagisele kolleegile Ameerikast ja kahe tunni pärast pidi saabuma vahetusõpilane Taanist.

Whimsy töötas koos Amerikaanikuga raskesti kasvatatavate poiste internaatkoolis. Amerikaanik kuskil aasta kuni poolteist ja Whimsy pidas vastu kolm aastat.

Vahetusõpilane Anete õpib Taani KonTiki vabakoolis. See on see vabakool, mis oli tihedates suhetes Pärnu Vabakooliga. Taani Tüdruk õpis 7.klassis, mis on Islandil 8.klass.

Kui Amerikaanik lahkus, siis sõin hommikust ja mõtlesin, et jätkan eile alustatud Kahoot!iga. Koostasin mängu, kus pildile tuli leida vastav islandikeelne sõna.
Kahooti ettevalmistamine

Kasutasin oma telefoni, aga eks see oli üks igavene susserdamine. Ning ma olin maru väsinud. Ärkasin kui Amerikaanik hakkas naerma, et ma olin magama jäänud. Nad tulid lennujaamast tagasi, sest Taani Tüdruku lend oli umbes tund aega edasi lükkunud.

Whimsy küsis, et kas ta võib korra voodisse pikali heita. Ta ütles, et hea oleks magada, aga ta ei saa uinuda enam, kui silmaklappe ees pole. 20 minuti pärast ta juba nohises magada.

Pool 10 hakkasime liikuma. Amerikaanik viskas mu ostukeskusesse ära, sain sealt endale teksad, käisin ka Siminni esinduses, et teada saada, kust ma oma arveid näen. Lisaks vahetasin ka interneti paketti, sest ilmselgelt olime Kutiga kasutanud üle limiidi. Nüüd on meil lõpmata mahuga internet. Tuleb odavam. Käisin ka veel kohvikus ning veel paaris poes. Ostsin vannipomme, aga šoppamine pole küll minu teema.

Helistasin Amerikaanikule, et kaugel ta on. "5 minutit veel," ütles ta. Ok, see tähendas kuskil üle 10 minuti ootamist. Ma ei eksinudki, vähem kui veerand tunni pärast oli ta kohal. Ta oli ka saanud ilusasti lennujaamast Taani Tüdruku kätte. Otsustasime, et võtame Whimsy peale pärast Rúmfatalagerinn'is käiku. Rúmfatalagerinn on Eestis ja mujal maailmas lihtsalt JYSK, aga kuna islandi keeles J ja Y on sisuliselt samad tähed, siis islandlane loeks seda sõna JJSK, mida on ilmvõimatu hääldada. Seega panid islandlased sellele poeketile oma nime, mis tähendab toa sisustamise kauplust põhimõtteliselt. Sain sealt omale voodilinad ja kordasin omaette, et ei vaata mujale, ei vaata mujale, ei vaata mujale ja saingi poest välja kolme linaga.

Whimsey oli maganud kõik need 4 tundi, mis me eemal olime. Käisime ka elektroonika poes, sest ta oli unustanud pakkida endale fööni kaasa. Ma ostsin meile koju NutriBulleti. Tundsin puudust võimalusest teha smuutisid aeg ajalt.

Tagasiteel tegime väikese põike Hofsós'i ning läksime suhteliselt uude basseini, mis oli alles 2-3 a tagasi avatud. Vaade, mis basseinist avanes merele oli väga ilus. Pildilt ei saagi aru, aga bassein asus üsna kõrgel merest.
Vaade Hofsós'i ujula ooteruumist. Õues oli 6 kraadi

Whimsy'ga sai nalja pesuruumides. Esimene üllatus oli talle, et seal polnud lukustatavaid kappe (lockers inglise keeles), vaid 10x10 cm luugiga lukustatavad pisikesed kapid, kuhu said oma telefoni ja rahakoti panna. Whimsy oli aga kaasa võtnud fotoaparaadi ja see lihtsalt ei mahtunud luugist sisse.

Riietusruum oli üsna väike võrreldes eelmise ujulaga. Seinadel olid nagid ja nagide all pink. Pingi peale sai veel võtta poeostukorvi, kuhu sai panna ülejäänud riided, asjad ja kotid.  Mõlemal pool ruume läks koridor, seega ruumid olid avatud. Seega siinpoolne sein oli ka samasugune nagu pildilt näha
Leidsin netist pildi riietusruumi kohta.
Mina olin juba pesemas, kui Whimsy tuli trikoos pesuruumi. Nähes, et pesemine toimub trikoota, tormas ta minema. Ta ütles, et ma lähen vetsu. Aga ta just tuli sealt, sest ta käis seal trikood vahetamas. Ameeriklanna jaoks oli see ilmselgelt liig.
Riietusruumist järgmine oli kuivatusruum peeglitega. Taamal on rätikute jaoks mõeldud rest. Restide vastas on pisike WC. 

Avatud dušširuum. Uks viis õue basseinide juurde
Me Taani Tüdrukuga panime oma rätikud vastavasse seina riiulisse ning tulime õue ning sulpsasime kõige soojemasse pisikesse basseini.

Pildi leidsin internetist, aga siin on kenasti näha, milline vaade avaneb basseinistki
10 minuti pärast tuli Whimsey oma käekoti ja rätikuga õue. Asetas need kivi peale ja ütles. et ta ei julgenud oma asju sinna jätta. Amerikaanik hakkas seepeale naerma ja ütles, et keegi Islandil ei tule sinu asju varastama.

Hakkasin juba aru saama, et kuidas islandlased seal basseinis oskavad ja julgevad olla, kui õhutemperatuur on "külmavõitu". Kõik on harjumise asi. Lihtsalt. Kui ma soojast basseinist suurde ujuma läksin, siis polnudki õues enam nii külm kui arvasin. Ujusin paar kiiremat ringi ning suplesin niisama.

Riietusruumis kohtasime noori ameeriklannasid. Kolm sõbrannat, kellest ilmselt üks oli tükk aega Islandil elanud.

"Miks neil kappe pole? Kuhu ma oma rahakoti, telefoni ja autovõtmed jätan"
"Keegi Islandil ei tule su asju varastama. Pealegi on meie rendiautol jälitus GPS peal ja firma leiab auto kiiresti üles."
"Kuidas ma ennast siin teiste ees lahti riietun?"
"Keegi ei vaata sind. See ongi normaalne."
"Ma jätan trikoo selga". "Mina ka."
"Te peate dušši all nagunii trikood seljast ära võtma."
Nad lahkusid pesemisruumi poole kuni kuulsime kiljatust.
"Aaaah! Kõik on avatud! Kes meist esimesena läheb?"
"Ah teid, te ei saa oodata kuni kedagi pole. Inimesed võivad tulla ujumast ja siis te pole nagunii üksi. Võtke vabalt."

Muigasin ja küsisin Whimsy'lt, kes kammis oma märgi juukseid "Nooh, tuleb tuttav ette jah?"
"Ameeriklase jaoks on, jah, Islandil ujumas käimine paras väljakutse."

Islandi suuremates külakestes on alati üks kirik. Hofsósi kirik

Edasi sõitsime läbi mitme tunneli. Esimene



Mömmi helistas, et ootab meid enda poole kui Húsavíkist (loe: huusavikist) läbi läheme. Ta pakub kohvi ja võileibu. Teada saades kus me oleme, palus ta eesolevast tunnelist paremale vaadata, seal taamal on tema lapsepõlve kodu.

Läbisime linna, kuhu varem sai ainult laevadega. Seepärast neid tunneleid niipalju ehitatud oligi. Tee peale tunneleid oli kruusane ja täis auke, aga vaatepilt kaljueendilt alla oli päris ilus.

 Húsavíkis pakkus Mömmi meile võileibu ning kadedaks veidi tegi meeste puhkeruum. Kaks piljardilauda ja istumisnurk.
Mina, Whimsey, Amerikaanik ja Taani Tüdruk

-
Istumisnurk ning just-just kokkupandud piljardilaud. Taamal Mömmi akna peal.
Koju jõudsime üsna pimedas. Kuskil peale südaööd. Kutil oli siis ikka veel vaheaeg ja mina läksin järgmisel päeval üheks päevaks tööle seoses munadepühadega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Peod, võistused ja puhkused

Tere Tavaliselt, kui vend mulle Facebookis sõnumi saadab, et kuidas läheb, siis see tähendab, et ma pole vist tükk aega midagi en...